Українська Написать письмо Добавить в ИЗБРАННОЕ Сделать страницу стартовой
Головна
Членство
Інформація
Нормативні акти
Наші публікації
Контакти
 
 
 
 
 

ІНФОРМАЦІЯ

22.11.2021

     На офіційному сайті Міністерства інфраструктури оприлюднено доопрацьований проєкт наказу "Про затвердження Порядку проведення комплексу діагностичних, ремонтних та реєстраційних операцій, спрямованих на продовження строку експлуатації вантажних вагонів (крім вантажних вагонів підприємств технологічного залізничного транспорту, що призначені для переміщення вантажів у виробничих цілях в межах території таких підприємств), установленого виробником, строків продовження експлуатації таких вагонів".
      В повідомленні про оприлюднення проєкту регуляторного акту розробником встановлено місячний термін (з дати оприлюднення) для отримання зауважень та пропозиційвід зацікавлених юридичних та фізичних осіб у письмовому та електронному вигляді за адресами: Міністерство інфраструктури України: проспект Перемоги, 14, м. Київ, 01135; е - mail: aleksandrov@mtu.gov.ua.
      Головна відмінність нового проєкту наказу від попереднього полягає в тому, що приведення граничного терміну служби піввагонів та зерновозів до нормативного заплановано на пізніший термін — до 2031 року. Тоді як у минулому документі планувалося досягти цього вже у 2028 році.
      Окрім того, поступово намічається скорочувати строки подовження терміну експлуатації найбільш розповсюдженого рухомого складу. Заборонити це для зерновозів та піввагонів також планується з 2031 року.
      На наступний, 2022 рік, пропонується встановити граничний термін експлуатації піввагонів (нормативний строк служби — 22 роки) на рівні 44 років, для зерновозів (30 років) — 45 років. Це на 2 роки більше, ніж передбачалося раніше.

18.11.2021

      АСОЦІАЦІЯ "УКРВІДТРАНС" спільно з представниками провідних галузей економіки України підписали «Антимеморандум» проти списання вагонів за віком.
      Головна мета «Антимеморандуму» – донести до влади недоцільність програми оновлення вантажних вагонів, яку ініціює Міністерство інфраструктури.
      Документ підписали уповноважені особи металургійних, коксохімічних, вугледобувних, та аграрних підприємств, гірничодобувних та гірничо-збагачувальних комбінатів, виробників будівельних матеріалів та хімічної промисловості, власників та операторів приватних вантажних вагонів.
      Міністерство інфраструктури пропонує поетапне списання вантажних вагонів за віком: починаючи з наступного, 2022 року, «Укрзалізниця» та Міністерство інфраструктури України пропонують списувати 42-річні вагони і рік за роком до 2028-го знизити “планку» до 22 років експлуатації. Задля реалізації цієї програми Міністерство ініціювало підписання Меморандуму між «Укрзалізницею», відомством, фінансовими установами та безпосередніми учасниками програми, а саме – вагонобудівними заводами.
      На переконання підписантів «Антимеморандуму», запропонований Міністерством проект створить передумови для штучного довгострокового дефіциту на ринку вагонів в Україні, що матиме серйозні негативні наслідки для підприємств та економіки України.
      «Учасники виступають за зважений підхід, який передбачатиме: поступове оновлення вантажного парку без створення дефіциту та посилення контролю за плановими ремонтами вагонів для забезпечення безпеки руху. Наразі ж Проектом пропонують до 2028 року відправити на металобрухт 43% робочого парку вагонів (близько 75 тис. одиниць, що обійдеться бізнесу в 107 млрд грн). Це призведе до стійкого довготривалого дефіциту на ринку вагонів, внаслідок якого виникнуть проблеми з відвантаженням продукції, підвищенням транспортних витрат, зниження обсягів інвестицій у пріоритетні проекти модернізації та соціальні проекти. А як наслідок – зниження обсягів виробництва на підприємствах та темпів зростання зарплат працівників», – зазначено в «Антимеморандумі».
      Також серед наслідків, до яких призведе списання вантажних вагонів – скорочення обсягів перевезень, що негативно вплине на саму «Укрзалізницю«, та скорочення робочих місць у виробничих галузях промисловості й АПК, а також власне в «Укрзалізниці». Крім того, в результаті реалізації ініціативи Міністерства інфраструктуру на Україну очікує зниження валютних надходжень та доходів до держбюджету.
      «Це завдасть чергового удару інвестиційній привабливості України: чимало власників проінвестували у вагонний парк та розраховували на використання вагонів протягом строку, який як мінімум у 1,5 рази перевищує нормативний. А в результаті ухвалення проекту наказу МІУ вони недоотримають значні кошти», – наголошують учасники «Антимеморандуму».
      Представники реального бізнесу нагадують, що досвід провідних країн світу, зокрема, США та країн ЄС, показує значно раціональніший підхід – орієнтація на максимально можливий строк корисного використання вагонів через забезпечення задовільного технічного стану вагону без обмеження строку його служби регуляторними шляхами.
      Учасники Меморандуму домовилися доносити позицію щодо неприпустимості ухвалення проекту Наказу до президента України Володимира Зеленського, прем’єр-міністра України, міністра інфраструктури, міністра економіки, міністра фінансів, ДРС, АМКУ та інших органів державної влади. А також – рекомендувати розв’язувати проблему технічного стану вагонів, опираючись на передовий світовий досвід: завдяки поліпшенню контролю за проведенням планових ремонтів, а не списанню на металобрухт технічно справних вагонів.

08.10.2021

      Міністерством інфраструктури України розроблено проєкт наказу «Про затвердження Порядку проведення комплексу діагностичних, ремонтних та реєстраційних операцій, спрямованих на продовження строку експлуатації вантажних вагонів (крім вантажних вагонів підприємств технологічного залізничного транспорту, що призначені для переміщення вантажів у виробничих цілях в межах території таких підприємств), установленого виробником, строків продовження експлуатації таких вагонів» (далі – проєкт наказу), що передбачає врегулювання механізму продовження строку експлуатації вантажних вагонів на залізничному транспорті та підвищення заінтересованості операторів вантажних вагонів у закупівлі нових вантажних залізничних вагонів українських виробників.
      Відповідне повідомлення оприлюднено на офіційному сайті міністерства 08.10.2021 року.      Проєктом наказу затверджується Порядок проведення комплексу діагностичних, ремонтних та реєстраційних операцій, спрямованих на продовження строку експлуатації вантажних вагонів (крім вантажних вагонів підприємств технологічного залізничного транспорту, що призначені для переміщення вантажів у виробничих цілях в межах території таких підприємств), установленого виробником, та Строки продовження експлуатації вантажних вагонів (крім вантажних вагонів підприємств технологічного залізничного транспорту, що призначені для переміщення вантажів у виробничих цілях в межах території таких підприємств).
     Реалізація проєкту наказу сприятиме оновленню парку залізничних вантажних вагонів, підтримці вагонобудівної галузі України, покращенню стану безпеки на залізничному транспорті та збереженню залізничної інфраструктури.

18.08.2021

      Тарифи на вантажні залізничні перевезення змінено з 0 годин 17 серпня 2021 року.
      Наказ Міністерства інфраструктури №418 від 11.08.2021 занесено до Державного реєстру нормативно-правових актів України та опубліковано у офіційному друкованому виданні «Урядовий кур’єр» №157.

14.08.2021

      За інформацією міністра інфраструктури О. Курбакова у Facebook Міністерство юстиції 13.08.2021 зареєструвало наказ «Про внесення змін до Коефіцієнтів, що застосовуються до тарифів Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов’язані з ними послуги».
      За словами пана Курбакова "наказ розпочинає процес зміни тарифів на вантажні залізничні перевезення. Це, без перебільшень, історична подія. Лише ринкові ціни на вантажні перевезення можуть створити стабільну базу для належних капітальних та операційних інвестицій у залізничну інфраструктуру. За останні три роки усі попередні спроби підвищити тарифи були провалені. Ініційоване нами підвищення є найбільшим в історії Незалежної України в абсолютних показниках. Це рішення, над яким останні 2 місяці працювали усі члени нової команди Міністерства інфраструктури. Численні упередження, які висловлювались у медіа та експертами щодо відстоювання ще чиїхось, крім державних, інтересів виявились безпідставними. Так буде і надалі."
      Наказ набере чинності після офіційної публікації.

11.08.2021

      Державна регуляторна служба 10.08.2021 року погодила проєкт наказу Міністерства інфраструктури України «Про внесення змін до Коефіцієнтів, що застосовуються до тарифів Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов’язані з ними послуги».
      Текст Рішення №384 від 10.08.2021 оприднено на офіційному сайті ДРС.

05.07.2021

      На сайті Міністерства інфраструктури 05.07.2021 року оприлюднено проєкт наказу «Про внесення змін до Коефіцієнтів, що застосовуються до тарифів Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов’язані з ними послуги». Як зазначено в повідомленні про оприлюднення проєкт "розроблено з метою зміни рівня тарифів на перевезення вантажів та порожніх вагонів, врегулювання питання щодо часткового зменшення перехресного субсидування між вантажами, удосконалення тарифної політики на залізничному транспорті".
      Проєктом наказу запроваджується зміна рівня тарифів на перевезення вантажів, яку пропонується здійснити шляхом:
          - встановлення тарифів для вантажів позакласної групи на нині діючому рівні для вантажів 1-го тарифного класу;
          - поступового збільшення рівня тарифів на перевезення нинішньої групи вантажів 1-го тарифного класу на 8% з 01.09.2021 та ще на 20,4% з 01.01.2022;
          - поступового збільшення рівня тарифів на перевезення вантажів 2-го тарифного класу на 8% з 01.09.2021 та ще на 6,5% з 01.01.2022;
          - встановлення коефіцієнту до тарифів Збірника тарифів, який застосовується до тарифних схем 14 і 17, при розрахунку тарифу за перевезення з-під вивантаження вантажів 1-го тарифного класу і вантажів позакласної групи під наступне навантаження на рівні тарифів з-під вивантаження вантажів 2-го тарифного класу, продуктів харчування та енергетичних газів під наступне навантаження..
      В пояснювальній записці до проєкту наказу зазначається, що його прийняття може бути “першим кроком на шляху ліквідації розподілу вартості перевезення за тарифними класами вантажів, що власне передбачено Стратегією АТ «Укрзалізниця» на 2019—2023 роки”.
     Як зазначено в повідомленні про оприлюднення зауваження та пропозиції до проекту наказу приймаються протягом місяця, тобто до 05 серпня поточного року.

далі >>


Головна | Головна | Членство | Інформація | Нормативні акти | Наші публікації | Контакти