Українська Написать письмо Добавить в ИЗБРАННОЕ Сделать страницу стартовой
Головна
Членство
Інформація
Нормативні акти
Наші публікації
Контакти
 
 
 
 
 

ІНФОРМАЦІЯ

25.03.2015

     На засіданні Кабінету Міністрів України, яке відбулось 25 березня 2015 року, було прийнято рішення про звільнення Олексія Кривопішина з посади начальника Південно-Західної залізниці у зв’язку з невиконанням умов контракту та видано відповідне розпорядження КМУ №244-р від 25.03.2015 року.
     Також розпорядженням Кабінету Міністрів України № 246-р від 25.03.2015 року призначено виконуючим обов’язки начальника Південно-Західної залізниці Володимира Тягульського, який раніше обіймав посаду директора з інфраструктури Укрзалізниці.
     З текстами розпоряджень можна ознайомитись на Урядовому порталі.

13.03.2015

     Укрзалізниця оприлюднила на своєму офіційному сайті для обговорення проект Статуту публічного акціонерного товариства «Українська залізниця».
     У Статуті зазначається, що 100 відсотків акцій публічного акціонерного товариства закріплюються в державній власності. Товариство утворюється на базі Державної адміністрації залізничного транспорту України, а також підприємств, установ та організацій залізничного транспорту загального користування, які реорганізовано шляхом злиття, згідно з додатком 1 до Постанови КМУ №200 «Про утворення публічного акціонерного товариства “Українська залізниця”.
     Товариство є юридичною особою з дня державної реєстрації. Засновником Товариства є держава в особі Кабінету Міністрів України. Єдиним акціонером публічного акціонерного товариства «Українська залізниця» є держава в особі Кабінету Міністрів України.
     ПАТ – правонаступник усіх прав і обов’язків Державної адміністрації залізничного транспорту України та підприємств залізничного транспорту.
     Управління корпоративними правами держави стосовно Товариства здійснює Кабінет Міністрів України. Управління корпоративними правами держави, переданими до статутного капіталу Товариства, здійснює Товариство. Функції з управління майном, що є державною власністю та закріплюється за Товариством на праві господарського відання, здійснюється Міністерством інфраструктури України.
     Органами Товариства є: загальні збори акціонерів як вищий орган (функції загальних зборів акціонерів виконує Кабінет Міністрів України), наглядова рада, правління та ревізійна комісія Товариства.
     Товариство випускає акції на розмір його статутного капіталу і проводить реєстрацію їх випуску в установленому законодавством порядку.

07.03.2015

     Набрав чинності наказ Міністерства інфраструктури України від 11.02.2015 за № 50 «Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерства транспорту України від 17 квітня 1998 року № 134 «Про затвердження Порядку узгодження, затвердження та реєстрації технічних умов на продукцію підприємств залізничного транспорту України», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 18 лютого 2015 р. за № 190/26635.

03.03.2015

     Триває перший етап оцінки майна Укрзалізниці для формування статутного капіталу акціонерного товариства.
     Оцінка ринкової вартості майна і майнових прав для формування статутного капіталу АТ «Укрзалізниця» здійснюватиметься у 5 етапів, наразі триває перший. Оцінювачем - компанією Deloitte&Touche розроблено проект методології оцінки, який погоджено Укрзалізницею і направлено на погодження Фонду держмайна України. Оцінювачу передано необхідну інформацію для оцінки майна та майнових прав 49 юридичних осіб, які будуть злиті в акціонерне товариство, і 7 приватних акціонерних товариств.
     На другому етапі оцінювач сформує звіти про оцінку майна 49 юридичних осіб, які будуть злиті в акціонерне товариство, і про оцінку 100 % акцій, що належать державі в статутному капіталі.
     Третій етап передбачає рецензування звіту про оцінку майна Фондом державного майна України. Результатом є отримання позитивної рецензії.
     На четвертому етапі оцінювач передасть інформацію комісії з утворення акціонерного товариства, яка складе зведений акт оцінки майна АТ «Укрзалізниця». Оцінювач має підтвердити достовірність даних.
     На п’ятому етапі Фонд держмайна здійснить рецензію зведеного акту оцінки майна. У разі зауважень, оцінювач повинен допомогти їх усунути.
     Зведений акт оцінки майна затвердить Міністерство інфраструктури, а також зведені переліки, передавальні акти майна і земельних ділянок. У зведеному акті оцінки майна серед іншого буде визначено розмір статутного капіталу публічного акціонерного товариства, який буде внесено у проект Статуту акціонерного товариства, а сам Статут затвердить уряд. Після цього буде здійснено реєстрацію ПАТ «Укрзалізниця».
     Джерело: сайт Укрзалізниці

26.02.2015

     Володимир Омелян: Ми хочемо змінити філософію роботи Укрзалізниці, яка формує 3 – 4 % ВВП країни
     Наразі 3 – 4 % ВВП України формує Укрзалізниця, але її структура управління 1943 року. Про це зазначив заступник міністра інфраструктури України Володимир Омелян під час дводенного Форуму розвитку інфраструктури України, який розпочався 26 лютого у Києві.
     «Інвентаризацію та аудит Укрзалізниці вже закінчено, міняємо структуру, виходимо на акціонування. Ми хочемо змінити філософію роботи Укрзалізниці. Хочемо, щоб її очолила людина, яка не лише готова оголосити реформування, а й довести його до кінця, не залежно від політичних впливів», - зазначив Володимир Омелян.
     Він нагадав, що у галузі велика зношеність рухомого складу і нині готується програма оновлення вагонного парку, але цю проблему треба вирішувати комплексно. «Коли говоримо про оновлення вагонів, - повинні думати про локомотиви і про те навантаження на рейки, яке вони здатні витримати, електрифікацію напрямків», - сказав заступник міністра. Також він зауважив, що зараз відбувається скорочення транзиту, переорієнтація вантажопотоків. У цих умовах особливо важливо скоротити час обробки поїздів, тривалість перевірки контролюючими органами. «Контейнер у порту може перебувати кілька діб в Україні, а у Європі – кілька годин. Необхідно, щоб у нашій країні транзитери почували себе комфортно», - зауважив Володимир Омелян.
     Заступник міністра наголосив на важливості інвестування в інфраструктурні проекти, в тому числі у залізничні. «Світовий досвід довів, що запуск інфраструктури – це поштовх, що дозволяє створити робочі місця та зміцнити економіку країни», - підкреслив він.

     Максим Бланк: Головною ціллю Укрзалізниці держава має поставити прибутковість.
     Ключовим напрямком змін залізничної галузі є її реформування: регуляторна функція повинна відійти, а Укрзалізниця має зосередитися на господарюючій діяльності. Про це зазначив виконувач обов’язків генерального директора Укрзалізниці Максим Бланк під час Форуму розвитку інфраструктури України.
      «Головною ціллю Укрзалізниці держава має поставити прибутковість. І залежно від цієї цілі ми повинні будувати роботу у всіх напрямках. Сьогодні в Укрзалізниці багато цілей, включаючи і соціальну функцію – перевезення за низькими тарифами. Але цю ключову ціль має визначити держава. Якщо не перейти на економічну модель, Укрзалізниця не зможе розвиватися як провайдер і бути ефективною», - зауважив Максим Бланк.
     Також він наголосив на необхідності побудови нового рівня взаємовідносин Укрзалізниці з державою, зокрема щодо виконання визначених законом зобов’язань. «Сьогодні закони виконуються односторонньо: з одного боку, державний перевізник виконує свої зобов'язання з перевезень за соціально низькими тарифами та на пільгових умовах, а з іншого – держава не фінансує оновлення парку рухомого складу, як це визначено законодавчо. При цьому залізничний транспорт конкурує з автомобільним, для якого дороги – безкоштовні, тоді як для залізничної галузі інвестування в інфраструктуру становить значну витратну частину», - зазначив Максим Бланк.
     Окрім того, за його словами, потребує перегляду соціальний аспект – підвищення продуктивності праці. У ситуації, що склалася, щоб не втратити значну частину колективу, Укрзалізниця перейшла на чотириденний робочий тиждень, але це тимчасовий вимушений крок. Необхідно підвищувати продуктивність праці та оптимізувати штат працівників», - додав він.
     Також в.о. гендиректора Укрзалізниці зазначив, що мають бути створені умови для залучення капіталу, рівного доступу до інфраструктури учасників транспортного ринку на умовах відкритості та прозорості. «Наша мета, щоб робота Укрзалізниці була прозорою та зрозумілою усім», - резюмував Максим Бланк.
     Джерело: Прес-центр Укрзалізниці

25.02.2015

     Кабінет Міністрів України розпорядженням №176-р від 25 лютого 2015 року призначив Григорія Анатолійовича Бойка начальником Одеської залізниці.

21.02.2015

     Мінінфраструктури Украіни розробило та 20.02.2015 оприлюднило на офіційному сайті проект розрорядження Кабміну України Про внесення зміни до розпорядження Кабінету Міністрів України від 9 квітня 2012 р. № 209 з метою застосування порядку визначення провізної плати для державних та приватних напіввагонів, у т.ч. для перевезень у порожньому стані на території України та за її межами.
     19.03.2015 Асоціацією «Укрвідтранс» направлені звернення до Кабміну України, центральних органів виконавчої влади (Мінінфраструктури, Мінекономрозвитку, Мінфіну), Держпідпримництва та Антимонопольного Комітету України на підтримку оприлюдненого проекту Мінінфраструктури для створення рівних умов для користування вагонами.
     Учасники Робочої групи з транспорту Американської торгівельної палати в Україні розробили конкретні пропозиції щодо створення рівних умов для користування вагонами:
          1. Переглянути Методику розрахунку тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом затверджену наказом Міністерства інфраструктури України №418 від 20 червня 2013 року, а саме:
          1.1. виключити із розрахунку собівартості перевезень вантажів у власних вагонах коефіцієнт порожнього пробігу вагонів.
          1.2. встановити собівартість перевезень вантажів у власних вагонах власними (орендованими) локомотивами.
          2. Встановити єдиний порядок нарахування тарифу для вагонів інвентарного парку, переданих державним вагонним компаніям і для приватних (арендованих) вагонів.
          3. Включити в 20-ти річний план розвитку транспортної галузі розробку незалежними експертами Методики визначення тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом.
     Мінекономрозвитку України не погодило Міністерству інфраструктури проект розпорядження оскільки він не узгоджується із діючим законодавством.

20.02.2015

     У посольстві Польщі обговорили перспективи розвитку залізничної галузі України. Про це повідомляє прес-служба Укрзалізниці на офіційному сайті відомства.
     Виконувач обов’язків генерального директора Укрзалізниці Максим Бланк та директор з технічної політики відомства Ростислав Дьомін відвідали конференцію «Доступ до залізничної інфраструктури в Україні». Захід пройшов 19 лютого у Посольстві Республіки Польща в Україні.
     У ході конференції учасники обговорили досвід реформ залізничної галузі у різних країнах світу та розглянули практику доступу до залізничної інфраструктури приватного рухомого складу, зокрема локомотивів.
     За словами Максима Бланка, для правильного моделювання умов доступу до залізничної інфраструктури приватного рухомого складу, в першу чергу, має бути визначена основна ціль роботи Укрзалізниці, вибудована модель взаємодії Укрзалізниці та держави і створена цілісна та ефективна економічна модель Укрзалізниці. Лише після цього можна буде правильно моделювати умови доступу до залізничної інфраструктури приватного рухомого складу. «Наразі економічна модель Укрзалізниці збиткова та не доопрацьована. Держава бачить в Укрзалізниці джерело грошових надходжень для поповнення бюджету та для рішення низки соціальних завдань, але це суперечить економічній сутності. Така модель Укрзалізниці не працює», – зазначив Максим Бланк.
     На думку посла Республіки Польща в Україні Генрика Літвіна, доступ недержавних перевізників до залізничної інфраструктури є важливим фактором реформи залізниць України і дозволить вирішити питання оновлення локомотивного парку. «Завдяки цьому, державі не потрібно буде інвестувати в рухомий склад, ці витрати можуть взяти на себе компанії, які займаються залізничними перевезеннями», – зауважив посол.
     Як зауважив директор з технічної політики Укрзалізниці Ростислав Дьомін, існуючий парк рухомого складу через велику зношеність потребує негайного оновлення, однак нинішній фінансовий стан галузі не дозволяє інвестувати у придбання рухомого складу найближчих кілька років. Тому доступ до залізничної інфраструктури України приватних перевізників – це перспективно.
     У конференції також взяли участь заступник міністерства інфраструктури України Олександр Кава, депутати Верховної Ради України та експерти.

<< назад   далі >>


Головна | Головна | Членство | Інформація | Нормативні акти | Наші публікації | Контакти