Державна адміністрація залізничного транспорту України "Укрзалізниця" телеграмою №ЦЗМ-12/2207 від 17.12.2013 оприлюднила додаткову інформацію щодо стягнення провізних платежів при перевезенні транзитних вантажів у 2014 році, зокрема:
додаткових зборів і плат, що нараховуються при перевезенні транзитних вантажів у 2014 році (додаток 1);
переліку станцій залізниць України, яким присвоєно додатковий експортний код із зазначенням кодів прикордонних переходів та залізниць (додаток 2 російською мовою);
спеціалізації прикордонних станцій на переходах залізниць-учасниць Тарифної Угоди з третіми країнами (додаток 3 російською мовою);
спеціалізації портів та поромів залізничних адміністрацій-учасниць Тарифної Угоди та Литовської Республіки (додаток 4 російською мовою);
підрозділів, які контролюють питання передачі вагонів на передавальних прикордонних станціях України (додаток 5 російською мовою);
переліку вантажів, на перевезення яких транзитом по території України видається дозвіл відповідних компетентних органів (додаток 6 російською мовою);
стислого телефонного довідника (додаток 7 російською мовою).
13.12.2013
Міністерство інфраструктури України 12.12.2013 оприлюднило проект постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 29 листопада 2000 р. № 1755», який розроблено Державною інспекцією України з безпеки на наземному транспорті на виконання пункту 3 розпорядження Кабінету Міністрів України від 08 серпня 2012 року № 851-р «Про затвердження плану заходів щодо підвищення рівня безпеки дорожнього руху».
Проектом постанови передбачається встановити обмежений у п'ять років строк дії ліцензії на провадження видів господарської діяльності з надання послуг з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів, багажу автомобільним та залізничним транспортом, визначеного пунктом 25 частини третьої статті 9 Закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності".
Нагадаємо, що з 22.10.2011 року термін дії ліцензії на провадження виду господарської діяльності з надання послуг з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів, багажу автомобільним та залізничним транспортом є необмежений.
10.12.2013
06.12.2013 на офіційному сайті Міністерства інфраструктури України оприлюднено проект Закону України «Про державне регулювання у сфері транспорту», який розроблено на виконання Національного плану дій на 2013 рік щодо впровадження Програми економічних реформ Президента України на 2010 – 2014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава», затвердженого Указом Президента України від 12.03.2013 № 128.
Проектом Закону визначено правові, економічні та організаційні засади державного регулювання діяльності суб'єктів природних монополій та суміжних ринків за участю суб'єктів природних монополій у сфері транспорту України, принципи регулювання діяльності суб'єктів господарювання на ринках транспортних послуг, порядок утворення Національної комісії, що здійснює державне регулювання діяльності суб’єктів природних монополій у сфері транспорту, її функції, завдання та повноваження.
В результаті створення національної комісії, що здійснює державне регулювання діяльності суб’єктів природних монополій у сфері транспорту, здійснюватиметься регулювання діяльності суб’єктів природних монополій на ринках транспортних послуг та суміжних ринках, а також вирішуватимуться в межах компетенції спірні питання, що виникають між споживачами та суб’єктами господарювання, які здійснюють діяльність на ринках транспортних послуг.
06.12.2013
На офіційному сайті Міністерства інфраструктури України 05.12.2013 оприлюднено проект Закону України "Про залізничний транспорт України" (нова редакція), який розроблено Міністерством інфраструктури.
Оприлюднений проект Закону України є третьою його редакцією і майже не відрізняється від першої та другої редакції (порівняльна таблиця), які було оприлюднено 16.07.13 та 01.11.13 відповідно на офіційному сайті Міністерства інфраструктури України.
Государственные вагонные операторы – компании, входящие в состав "Укрзализныци", за 10 месяцев 2013 года перевезли 117,99 млн тонн грузов, что на 0,1% больше, чем за аналогичный период 2012-го, говорится в материалах ГП "Украинский транспортно-логистический центр" (УТЛЦ).
В то же время, госоператоры по-прежнему отстают по объемам от частных вагонных компаний. Последние в январе-ноябре текущего года перевезли по сети "Укрзализныци" 247 млн тонн грузов, что более чем вдвое превышает результат вагонного госсектора Украины. При этом объем перевозок операторов-частников снизился на 6,7% к аналогичному периоду 2012-го. Утрата объемов в данном сегменте составила более 17,8 млн тонн.
Распределение государственных и частных вагонных компаний в совокупном грузообороте "Укрзализныци" составило 30% к 70% соответственно.
Источник: "РЖД-Партнер"
01.12.2013
Прес-центр Укрзалізниці оприлюднив виступ Генерального директора Укрзалізниці Сергія Болоболіна у ході спільного засідання з Профспілкою залізничників і транспортних будівельників України.
«Виконання соціальних зобов’язань – для нас було і є пріоритетним. Однак додаткових фінансових джерел від індексації тарифів у наступному році не планується. Отже, на наступний рік ми розраховуємо на збільшення обсягів вантажоперевезень принаймні на 1%, і від цих надходжень мати збільшення доходів. Усі соціальні зобов’язання, передбачені Галузевою угодою, колективним договорами, як і раніше, будемо виконувати у повному обсязі», – зазначив Сергій Болоболін.
Генеральний директор Укрзалізниці проінформував, що підвищення тарифів на перевезення пасажирів та вантажів залізничним транспортом у 2014 році не передбачено і повідомив, що завдяки проведеній індексації тарифів у 2013 році галузі вдалося отримати 650 млн грн. додаткових надходжень, із яких 80% коштів було спрямовано на соціальну сферу та підвищення заробітної плати.
За словами Болоболіна С.П. індексація тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом практично не здійснювалася упродовж 3-х років: 2009-го, 2010-го та 2012-го. У 2013-му році в середньому за поточний рік індексація тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом в межах України склала 4,6% відповідно до Наказу Міністерства інфраструктури України.
З відео сюжетом можна ознайомитись нижче.
29.11.2013
Укрзалізниця узгодила з фахівцями Білоруської залізниці технології накладання електронного цифрового підпису (ЕЦП) на електронну уніфіковану транспортну накладну СМГС при перевезенні вантажів та порожніх власних вагонів між Україною та Білоруссю.
Як зазначив Начальник Головного комерційного управління Укрзалізниці Меркулов Ю.А., таким чином Укрзалізниця створює всі умови для безперешкодного руху вантажів через державні кордони, розвивати інформаційний обмін та безпаперові технології у роботі з сусідніми залізничними адміністраціями. На черзі - впровадження технологій електронного цифрового підпису з Білоруссю. Вже визначено тестовий полігон - перевезення щебеню з України та калійних добрив із Білорусії.
Раніше Укрзалізниця підписала Угоди про інформаційний обмін даними з ВАТ «РЖД», ЗАО МАВ Карго Хунгарія (Угорщина), ЗССК Карго (Словаччина), ПКП Карго (Польща), АТ «Національна компанія “Казахстан Темір жоли”». Наразі тривають підготовчі роботи з організації такого обміну між Україною та Румунією.
Завдяки спільним зусиллям українських та російських залізничників більшість накладних СМГС між сусідніми державами оформлюється в електронному вигляді – у листопаді станціями України вже оформлено 2199 електронних накладних СМГС на 8271 вагон, що становить 80,20% від загальної кількості документів. Станціями Російської Федерації оформлено 2050 накладних на перевезення 7751 порожніх власних вагонів, що становить 61,32%.
У листопаді поточного року, за даними Головного комерційного управління, Укрзалізниця збільшила відсоток електронних документів, оформлених на внутрішні вантажоперевезення. Зокрема працівниками вантажних станцій оформлено близько 224 тис. документів на відправлення та 244,2 тис. документів (99,3%) – по прибуттю. Відомостей плати за користування вагонами оформлено 55,5 тис. документів та накопичувальних карток – 29,8 тис. Сьогодні в електронному вигляді існує майже 100% загальної кількості замовлень клієнтів на перевезення вантажів по Україні.
Програмне забезпечення міждержавних перевезень доопрацьовується. Для зручності клієнтів-вантажовідправників з’явилася можливість підтвердження здачі перевізних документів списком, також внесено зміни до розрахунку плати за транзитні перевезення порожніх вагонів. Наразі удосконалюються функції оформлення перевантаження з вагонів колії 1435 мм у вагони колії 1520 мм та навпаки.
У подальшому планується використовувати в електронному вигляді документи ЦІМ/СМГС замість митної декларації для декларування товарів (крім товарів, що перевозяться за умови сплати митних платежів у режимі транзиту на залізницях України).
В електронному вигляді оформлюються також перевізні документи на транзитні вантажі на прикордонних станціях Укрзалізниці. У листопаді досягнуто 99% обробки електронних документів на ввезення транзитних вантажів та майже на 100% – на вивезення (на визначених дослідних полігонах Південно-Західної та Донецької залізниць).
Довідка
ЦІМ/СМГС – єдиний перевізний документ, уніфікована транспортна накладна для країн із різним транспортним правом (ЦІМ та СМГС). Вона використовується перевізниками, вантажовідправниками та вантажоодержувачами для здійснення перевезень у міжнародному сполученні. Уніфікована накладна ЦІМ/СМГС зближує дві правові транспортні системи Сходу і Заходу.
Використання уніфікованої транспортної накладної дозволяє учасникам перевізного процесу не здійснювати переоформлення накладної СМГС на ЦІМ та навпаки, спрощує процедуру перетину кордону, прискорює рух вантажів через кордон, забезпечує правові гарантії клієнтам при перевезеннях вантажів залізничним транспортом із країн Європи до країн Азії, підвищує ефективність товарообігу, покращує якість обслуговування та зменшує транспортні витрати вантажовідправників.
Рішення про розробку уніфікованої накладної ЦІМ/СМГС було прийняте з ініціативи Укрзалізниці в жовтні 2003 року в Києві на Міжнародній конференції з транспортного права. У розробці документа, що тривала протягом 2003-2006 років, брали участь фахівці залізниць України, Німеччини, Польщі, України, Білорусі, Латвії, Росії та Литви, за підтримки Комітетів Організації співпраці залізниць (ОСЗ) і Міжнародного комітету залізничного транспорту (ЦІТ).
Рішення про впровадження єдиної накладної ЦІМ/СМГС було прийняте на 34-й сесії Наради Міністрів транспорту ОСЗ, що відбулася 13-15 червня 2006 року в Софії.
Джерело: http://mtu.gov.ua
За данними Держкомстату України у період січень – жовтень 2013 року вантажооборот залізничним транспортом склав 184089,0 млн.т/км (92,8 % до січня-жовтня 2012р.).
Перевезено транзитних вантажів за січень-вересень 2013р., тис.т (78,9% до січня-жовтня 2012р.).
За 10 місяців поточного року перевезено вантажів залізничним транспортом 365,1 млн.т, що у порівнянні з аналогічним періодом 2012 року складає 95,4%. Відправлено вантажів залізничним транспортом за січень-жовтень 2013 року 310,9 млн.т, у т.ч. за номенклатурою вантажів:
кам’яного вугілля - 83,5 млн.т,
коксу - 9,1 млн.т,
нафти і нафтопродуктів - 5,8 млн.т,
руди залізної і марганцевої - 63,7 млн.т,
чорних металів - 25,7 млн.т,
брухту чорних металів - 3,9 млн.т,
лісових вантажів - 4,0 млн.т,
хімічних і мінеральних добрив - 5,3 млн.т,
зерна і продуктів перемолу - 15,8 млн.т,
цементу - 5,4 млн.т,
будівельних матеріалів - 45,5 млн.т,
інших вантажів - 43,2 млн.т.
15.11.2013
Правительство Украины инициировало расширение перечня грузов, не требующих финансовых гарантий при их перемещении в режиме транзита.
Необходимость предоставления таможенным органам финансовых гарантий при транзитных перевозках грузов железнодорожным транспортом была признана «Укрзализныцей» одной из основных проблем, препятствующих росту объемов транзита. Причиной является отсутствие у железных дорог Украины статуса таможенного перевозчика, автоматически снимающего данную обязанность. По оценке перевозчика, механизм гарантирования, помимо удорожания перевозки, усложняет работу участников транзитных перевозок за счет необходимости прибегать к услугам узкого круга финансовых посредников, имеющих лицензии на получение залогов.
Новое положение, выдвинутое Миндоходов Украины, предусматривает неприменение механизма финансовых гарантий для целой группы товаров, перемещаемых транзитом. Среди них, в частности, фигурируют: товары, ввозимые согласно закону Украины «О режиме иностранного инвестирования» (как взнос инвестора); товары в рамках соглашений о производственной кооперации между Кабмином Украины и правительствами государств – членов СНГ; товары в рамках проектов (программ) международной технической помощи.
Кроме того, расширяется перечень учреждений, допущенных в качестве финансовых гарантов. В числе последних упомянуты: банковские учреждения; независимые финансовые посредники; страховые компании – резиденты.
По оценке Кабмина, внедрение нового положения способствует установлению прозрачных критериев получения статуса гаранта уплаты таможенных платежей, повышает уровень конкуренции среди субъектов рынка транзитных перевозок, создает условия для повышения конкурентоспособности отечественной экономики.
Джерело: http://www.rzd-partner.ru
13.11.2013
На офіційному сайті Міністерства інфраструктури України 12.11.2013 оприлюднено проект Закону України «Про державне регулювання діяльності у сфері транспорту», який розроблено на виконання Плану підготовки проектів регуляторних актів у Мінінфраструктури на 2013 рік, затвердженого наказом Міністерства інфраструктури України від 13.12.2012 № 739 (у редакції наказу Мінінфраструктури України №889 від 07.11.2013).
Закон визначатиме особливості здійснення державного регулювання діяльності суб’єктів природних монополій у сфері транспорту та суб’єктів господарювання, що провадять діяльність на суміжних ринках. Введення в дію планується з 01 січня 2015 року.
Проектом Закону визначаються правові, економічні та організаційні засади державного регулювання діяльності суб'єктів природних монополій та суміжних ринків за участю суб'єктів природних монополій у сфері транспорту України, принципи регулювання діяльності суб'єктів господарювання на ринках транспортних послуг, порядок утворення Національної комісії, що здійснює державне регулювання діяльності суб’єктів природних монополій у сфері транспорту, її функції, завдання та повноваження.
Як зазначається п Повідомленні про оприлюднення в результаті створення національної комісії, що здійснює державне регулювання діяльності суб’єктів природних монополій у сфері транспорту, здійснюватиметься регулювання діяльності суб’єктів природних монополій на ринках транспортних послуг та суміжних ринках, а також вирішуватимуться в межах компетенції спірні питання, що виникають між споживачами та суб’єктами господарювання, які здійснюють діяльність на ринках транспортних послуг.
Нагадаємо, що Антимонопольний комітет України, Міністерство економіки та Міністерство інфраструктури України у різні роки пропонували проекти нормативних актів щодо створення національної комісії регулювання природних монополій у сфері транспорту. Остання спроба створити НКРТ була за ініціативою Кабінету Міністрів України у 2012 році. Законопроект (№9668) було зареєстровано у Верховній Раді України 03.01.2012, відкликано та знято з розгляду 24.04.2012.
06.11.2013
Міністерство економічного розвитку та торгівлі 05.11.2013 розмістило на офіційному сайті проект наказу "Про затвердження Збірника норм часу на повірку засобів вимірювальної техніки". Проект наказу підготовлений з метою створення нормативно-правових основ забезпечення єдності вимірювань у державі, шляхом розробки нової редакції (з доповненнями щодо затвердження параметрів норм часу для нових ЗВТ) Збірнику норм часу на повірку засобів вимірювальної техніки.
На сьогодні діє наказ Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 06.10.2005 № 291, яким затверджено рекомендації "Метрологія. Збірник норм часу на повірку засобів вимірювальної техніки", який встановлює параметри, які визначають граничні норми часу повірки засобів вимірювальної техніки (далі – ЗВТ), необхідні для формування вартості повірки ЗВТ. З моменту затвердження цього наказу постійно з'являлися нові ЗВТ на ринку України, які використовуються у різних галузях економіки держави однак, зміни та доповнення щодо визначення параметрів норм часу для таких ЗВТ до наказу не внесено.
КАЛЕЙДОСКОП НОВИН 01.11.2013
01 листопада 2013 року набрав чинності наказ Міністерства інфраструктури України № 782 від 08.10.2013 р. "Про затвердження Порядку перегляду тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом". Наказ опубліковано в бюлетені "Офіційний вісник України" від 01.11.2013 за №82.
На офіційному сайті Міністерства інфраструктури України 01.11.2013 оприлюднено доопрацьований проект Закону України "Про залізничний транспорт України" (нова редакція), який розроблено Міністерством інфраструктури на виконання Національного плану дій на 2013 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010-2014 роки "Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава", Державної цільової програми реформування залізничного транспорту на 2010-2019 роки, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2009 року № 1390, та з урахуванням утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування АТ "Укрзалізниця" відповідно до Закону України "Про особливості утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування".