Українська Написать письмо Добавить в ИЗБРАННОЕ Сделать страницу стартовой
Головна
Інформація
Членство
Наші публікації
Контакти
 
 
 
 
 

ІНФОРМАЦІЯ

КАЛЕЙДОСКОП НОВИН 31.10.2013

      Верховна Рада Украіни приняла Закон України від 09.10.2013 № 633-VII «Про ратифікацію Правил перевезення вантажів у міжнародному прямому вантажному залізнично-поромному сполученні між портами України та портами Турецької Республіки, що мають залізничне сполучення, між Кабінетом Міністрів України та Урядом Турецької Республіки», яким завершено внутрішньодержавну процедуру набуття чинності Правил перевезення вантажів у міжнародному прямому вантажному залізнично-поромному сполученні між портами України та портами Турецької Республіки, що мають залізничне сполучення.
     Правилами визначається порядок експлуатації вантажних залізничних вагонів, контейнерів та інших транспортних засобів і пономерного обліку вантажних залізничних вагонів, контейнерів у міжнародному прямому вантажному залізнично-поромному сполученні через порти України та Турецької Республіки.
     Закон України від 09.10.2013 № 633-VII набирає чинності 08.11.2013 року.

     Міністерство інфраструктури 31.10.2013 року опублікувало на офіційному сайті Звіт про базове відстеження результативності наказу Міністерства інфраструктури України №782 від 08.10.2013 року «Про затвердження Порядку перегляду тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом».
     Основними показниками результативності цього регуляторного акта є збір пропозицій і зауважень від заінтересованих суб’єктів господарювання та фізичних осіб, що здійснюють перевезення вантажів залізничним транспортом, та органів виконавчої влади. За період оприлюднення Порядку на офіційному сайті Мінінфраструктури надійшли зауваження та пропозиції від Об’єднаних підприємств «Металургпром» від 16.09.2013 № АЗ-200/20 та Асоціації підприємств власників відомчого транспорту та операторів вантажних залізничних перевезень «Укрвідтранс» від 27.09.2013 № 70. Порядок погоджений без зауважень Мінекономрозвитку та Держпідприємництвом. Мінфін повідомив,що Порядок не потребує погодження з ним.
     Згідно оцінки результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей Мінінфраструктури зроблено висновок, що впровадження наказу дозволить встановити порядок перегляду тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов’язані з ними послуги відповідно до Закону України «Про ціни і ціноутворення» та забезпечить прозорість під час перегляду тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом.
     Як зазначено в Звіті, повторне відстеження результативності акта буде здійснено через рік з дня набрання актом чинності. Нагадуємо, що наказ Міністерства інфраструктури України № 782 від 08 жовтня 2013 року «Про затвердження Порядку перегляду тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом» набрав чинності 01.11.2013 року.

30.10.2013

      У грудні Одеська залізниця отримає шість модернізованих маневрових тепловозів. Міністр інфраструктури України Володимир Козак зазначає: оновлення локомотивного парку українських залізниць серед першочергових завдань відомства.
     Модернізація тепловозів здійснюється в рамках галузевої програми до 2015 року. Залізничники запланували загалом модернізувати 100 тепловозів ЧМЕ-3, 30 - серії М62 та 70 - серії 2М62. При цьому локалізація виробництва комплектуючих на вітчизняних підприємствах мала б скласти 40%.
     "Парк тепловозів Укрзалізниці є одним із найстаріших у Європі. Через зношеність локомотивів залізничники змушені частіше проводити позапланові ремонти тягового рухомого складу, що збільшує експлуатаційні витрати. Тому застосування ефективних технологій для значного подовження терміну служби тепловозів сприяє забезпеченню потреби у перевезеннях. Фахівці локомотивного господарства галузі працюють спільно із науковцями над вибором найбільш ефективних технічних рішень щодо продовження терміну експлуатації тягового рухомого складу, удосконалення його характеристик, зменшення експлуатаційних витрат" - розповів, коментуючи програму модернізації тепловозів Міністр інфраструктури.
     Від старого тепловоза серії ЧМЕ-3 залишається лише рама візок і колеса, а решту агрегатів, вузлів та обладнання замінюють сучасним. У такий спосіб термін служби основної серії маневрових тепловозів продовжують на 25 років.
     У Головному управлінні локомотивного господарства Укрзалізниці пояснюють: глибока модернізація одного застарілого тепловоза, хоч і коштує 60% вартості нового, дозволяє орієнтовно на 30% зменшити споживання палива, на 65% - мастила. До того ж, зменшиться частота ремонтів, оскільки міжремонтний пробіг модернізованого тепловоза зросте на 20%.
     «Тепловози серії ЧМЕ-3, як й інший тяговий рухомий склад Укрзалізниці, зношені на 90%. Встановлений заводом-виробником ресурс у 25 років локомотиви вже відпрацювали. Тому комплексна модернізація замість списання тепловозів на металобрухт подарує шести локомотивам нове життя», - повідомив заступник начальника головного управління локомотивного господарства Ігор Батюшин.
     За його словами, особливу увагу під час модернізації фахівці приділяють штатному силовому обладнанню тепловоза. Заміна дизеля на сучасний й більш економічний покращує експлуатаційні характеристики локомотива, значно підвищує надійність його роботи, оскільки 50-70% експлуатаційних відмов тепловоза пов’язані із станом дизеля.
     У 2012 році залізничники модернізували два тепловози серії М62. У локомотивному депо Ковель на тепловозах встановили нові дизель-генераторні установки з мікропроцесорною системою управління та діагностики, енергозберігаюче обладнання, осучаснили кузов і кабіни машиніста, підсилили несучі конструкції.
     Також торік модернізовано сучасними кабінами та енергозберігаючим обладнанням 5 електровозів серії ВЛ11, системою підігріву охолоджувальної рідини дизеля 12 тепловозів серії ЧМЕ3 та 1 локомотив серії 2ТЕ10, проведено модернізацію системою конденсаторного пуску дизеля 36 тепловозів серії ЧМЕ3 та 1 серії 2ТЕ10.
     Оновлення парку тягового рухомого складу Укрзалізниця здійснює не лише модернізацією локомотивів. Донецька, Львівська та Одеська залізниці у вересні уклали договори на поставку до 2016 року включно 350 електровозів у рамках виконання Програми оновлення локомотивного парку. Також здійснюється поставка локомотивів на Придніпровську залізницю згідно з договором між ДП «Укрзалізничпостач» й акціонерним товариством "Электровозостроитель" (Грузія) на придбання до 2016 року включно 110 вантажних електровозів постійного струму серії ВЛ11М/6.
          Довідка
     Маневрові тепловози ЧМЕ3 виробництва Чехії випускалися у 1963-1991 роках. Робоча маса — 123 т, потужність двигуна — 1350 к.с., конструкційна швидкість — 95 км/год.
     Вантажопасажирські тепловози М62 Луганський тепловозобудівний завод випускав 1964-1976 рр. для залізниць СРСР, Угорщини, Польщі, Німеччини, Чехії, Північної Кореї та Куби. Службова маса тепловоза — 116,5 т, сила тяги — до 196 кН (20 тис. кгс), конструкційна швидкість — 100 км/год.
     З 1976-го Луганський тепловозобудівний завод випустив двосекційні тепловози 2М62.
     Джерело: http://mtu.gov.ua

25.10.2013

     Президент України 19 вересня 2013 року підписав Закон «Про Митний тариф України” (№ 584-VII).
     Законом встановлюється Митний тариф України, який містить перелік ставок загальнодержавного податку - ввізного мита на товари, що ввозяться на митну територію України і систематизовані згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТЗЕД), складеною на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів.
     Протягом листопада-грудня поточного року нормативно-правові акти Кабінету Міністрів України та нормативно-правові акти центральних органів виконавчої влади підлягають приведенню у відповідність із цим Законом і введенню в дію одночасно з набранням чинності цим Законом.
     Закон набирає чинності з 1 січня 2014 року.

16.10.2013

     На офіційному сайті Міністерства інфраструктури України 16.10.2013 року оприлюднено нову редакцію проекту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до критеріїв оцінки ступеня ризику від провадження господарської діяльності та визначення періодичності здійснення заходів державного нагляду (контролю) у галузі залізничного транспорту», який розроблено Державною інспекцією України з безпеки на наземному транспорті.
     Проект постанови розроблено на виконання пункту 76.7. Переліку заходів Національного плану дій на 2013 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010-2014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава» з метою внесення змін щодо періодичності здійснення заходів державного нагляду (контролю) суб’єктів господарювання, які здійснюють свою діяльність у галузі залізничного транспорту.

15.10.2013

     Центр міжнародного приватного підприємництва в Україні (СІРЕ Україна) проводить набір на програму «Розвиток потенціалу бізнес-асоціацій в Україні».
     Вже четвертий рік поспіль CIPE проводить конкурс серед об'єднань малого та середнього бізнесу з різних областей України для участі в три-модульній програмі навчання, в якій розглядаються важливі для бізнес-об'єднань теми, такі як:
     • Стратегічне планування
     • Управління асоціацією
     • Правові аспекти діяльності бізнес асоціацій і коаліцій
     • Джерела фінансування бізнес-асоціацій
     • Фандрейзинг
     • Бюджетування та управління ресурсами
     • Ефективне коаліціонування і нетворкінг
     • Збільшення і збереження членства
     • Лідерство
     • Ризики і кризовий менеджмент бізнес-асоціацій
     • Адвокасі
     • Ефективні внутрішні й зовнішні комунікації
     • Громадський моніторинг діяльності органів влади
     • Інші актуальні питання інституційного розвитку об'єднань МСБ.
     Інтенсивний навчальний план, пропонований CIPE, базується на авторитетній програмі, яка була розроблена Торговою палатою США і використовується вже майже 100 років для підготовки лідерів бізнес-асоціацій Інститутом організаційного менеджменту (IOM). Всі питання інтенсивної навчальної програми CIPE розглядаються в практичному розрізі, в тому числі з урахуванням актуальних змін у законодавстві, економічної ситуації та політичному процесі. Протягом року учасники програми опановують знання і практичні навички, які дозволяють їм сформулювати (переглянути) місію своєї організації, провести ретельну самооцінку інституційного розвитку, сформувати бачення, стратегію розвитку, скласти бюджет, комунікаційний план, план залучення і втримання членів організації. Крім того, учасники вчаться писати проектні заявки для ефективного залучення донорського фінансування.
     Інтенсивне навчання й тісне спілкування впродовж цілого року формує з учасників кожної групи дружний колектив, який в свою чергу стає частиною спільноти CIPE, що налічує на сьогодні без малого 90 організацій. Почавши співпрацю на програмі, організації-учасниці з різних регіонів України підписують меморандуми про взаємодію, формують коаліції й проводять кампанії адвокасі, ефективно відстоюючи інтереси своїх членів – представників малого та середнього бізнесу.
     Більш детальну інформацію та аплікаційну форму ви знайдете на сайті CIPE.

Джерело: http://cipe-eurasia.org/archives/1924

12.10.2013

     На офіційному сайті Міністерства інфраструктури України 11.10.2013 року оприлюднено проект наказу Міністерства інфраструктури України "Про внесення Змін до Інструкції про порядок передачі в оренду вантажних вагонів", який розроблено з ініціативи Державної адміністрації залізничного транспорту України з метою приведення Інструкції про порядок передачі в оренду вантажних вагонів, що затверджена наказом Міністерства транспорту України від 28.04.1997 № 151 (державна реєстрація у Міністерстві юстиції України 18.06.1997 за № 223/2027) у відповідність до Закону України «Про оренду державного та комунального майна» та чинних нормативно-правових актів.
     Проект розроблено на виконання Плану підготовки проектів регуляторних актів у Мінінфраструктури на 2013 рік (із змінами внесеними наказом від 08.10.2013 за №783).
     Як зазначено у Пояснювальній записці до проекту наказу метою прийняття акта є нормативно-правове врегулювання передачі вагонів в оренду та порядку експлуатації орендованих вагонів.

11.10.2013

     Міністерство інфраструктури України 10.10.2013 оприлюднило Звіт про періодичне відстеження результативності наказу Мінтрансзв`язку від 16 липня 2008 року № 869 «Про затвердження Порядку визначення органу, уповноваженого проводити перевірку знань працівників суб’єктів перевезення небезпечних вантажів».
      На підставі результатів періодичного відстеження результативності регуляторного акта можна зробити висновок, що його реалізація надає можливість врегулювати законодавство в частині, що стосується запровадження спеціального навчання працівників суб'єктів перевезення небезпечних вантажів.

09.10.2013

     Міністерство інфраструктури України наказом № 782 від 08.10.2013 р. затвердило Порядок перегляду тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом.
     Порядок визначає процедуру перегляду тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов’язані з ними послуги і застосовується у разі зміни органами виконавчої влади рівня державних регульованих тарифів на послуги суб'єктів природних монополій та суб'єктів господарювання на суміжних ринках.
     З моменту набрання чинності наказу тарифи на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов’язані з ними послуги підлягають щорічній індексації до початку нового фінансового року відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2009 року № 1392 «Про забезпечення прозорості державної тарифної політики щодо перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України».
     Підставою для зміни рівня тарифів є зміна умов їх встановлення, що не залежать від господарської діяльності залізниць, зокрема зміна ставок податків, зборів (обов’язкових платежів), рівня заробітної плати відповідно до актів законодавства, генеральної угоди між Кабінетом Міністрів України, Спільним представницьким органом сторони роботодавців на національному рівні та спільним представницьким органом всеукраїнських профспілок та профспілкових об’єднань для ведення колективних переговорів та соціального діалогу на національному рівні, Галузевої угоди між Державною адміністрацією залізничного транспорту України та Радою профспілок залізничників і транспортних будівельників на фінансування соціального розвитку, соціального захисту залізничників виробничого персоналу, цін і тарифів на паливно-енергетичні та матеріальні ресурси тощо.
     Зазначений наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

30.09.2013

     Кабінет Міністрів подав в порядку законодавчої ініціативи для розгляду Верховною Радою України проект Закону України "Про стандартизацію", який розроблено на виконання підпунктів 96.1 та 96.3 пункту 96 Національного плану дій на 2012 рік, затвердженого Указом Президента України від 12.03.2012 № 187/2012, і підпункту 86.1 пункту 86 Національного плану дій на 2013 рік, затвердженого Указом Президента України від 12.03.2013 № 128/2013, щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010–2014 роки "Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава".
     Пропозиції щодо утворення національного органу стандартизації ґрунтуються на аналізі функціонування європейської та української систем стандартизації, і враховують висновки щодо реформування національної системи стандартизації, надані європейськими експертами в рамках проекту Twinning "Зміцнення стандартизації, ринкового нагляду, вимірювань та законодавчої метрології, оцінки відповідності та споживчої політики в Україні"

19.09.2013

     Міністерство інфраструктури України 18.09.2013 оприлюднило ЗВІТ про результати громадського обговорення проекту Закону України «Про залізничний транспорт» (нова редакція), який було опубліковано 16.07.2013 на офіційному сайті Мінінфраструктури.
     На протязі місяця надійшли зауваження та пропозиції до законопроекту від Асоціації підприємств власників відомчого транспорту та операторів вантажних залізничних перевезень «Укрвідтранс» та ТОВ «Перша вантажна компанія в Україні».
     Всього до законопроекту висловлено 16 зауважень, у тому числі стосовно:
     - визначення понять та термінів (стаття 1 законопроекту);
     - особливостей діяльності операторів залізничного транспорту (стаття 18 законопроекту);
     - дозвільної системи на залізничному транспорті (стаття 18 та підпункт 10 пункту 2 прикінцевих положень законопроекту).
     На нараді обговорено можливість врахування в законопроекті 11 пропозицій підприємств. Одночасно обґрунтовано доцільність викладення в попередній редакції наступних положень законопроекту:
     1. Терміни «вантаж», «залізничний рухомий склад», «вантажний вагон» (зауваження Асоціації «Укрвідтранс»).
     Проект Закону затверджує положення низки нормативних актів про взаємну відповідальність сторін за перевезення, однакові для вантажів і порожніх вагонів, контейнерів, іншого залізничного рухомого складу, що не належить перевізникові. Таке визначення не тягне за собою ніяких додаткових вимог і ніяким чином не змінює статусу власних вагонів, контейнерів як технічних засобів перевезення пасажирів і вантажів.
     2. Термін «оператор залізничного рухомого складу, контейнерів» та стаття 18 «Основи діяльності операторів залізничного рухомого складу» (зауваження Асоціації «Укрвідтранс»).      Положення цього законопроекту визначають основи діяльності оператора залізничного рухомого складу, його права та обов’язки після набуття ним статусу оператора, визначення порядку його взаємодії з перевізниками, оператором інфраструктури та іншими суб’єктами господарювання. Це не суперечить тому, щоб було розроблено та прийнято окремий закон «Про операторську діяльність». Але посилання на необхідність прийняття такого акта в цьому законопроекті протирічить принципам нормотворчості і враховано бути не може.
     3. Пункт 3 статті 18 «Основи діяльності операторів залізничного рухомого складу» щодо запровадження державного Реєстру операторів залізничного рухомого складу (зауваження Асоціації «Укрвідтранс» та ТОВ «Перша вантажна компанія в Україні»).
     Оператор залізничного рухомого складу бере участь у процесі перевезень, а тому зобов’язаний виконувати пов’язані з цим вимоги, зокрема, що стосується безпеки руху, спеціально підготовленого персоналу, технічного стану його рухомого складу та інше, від безпеки чого безпосередньо залежить схоронність вантажу та життя людей.
     Для перевірки виконання цих вимог, готовності оператора до початку функціонування та/або у процесі оперативної діяльності вводиться дозвільна система шляхом включення до Реєстру операторів.
     Всі відповідні обґрунтування, а також шляхи врахування зауважень надано Асоціації «Укрвідтранс» та ТОВ «Перша вантажна компанія в Україні» засобами електронного зв’язку.

Джерело: http://mtu.gov.ua/uk/discussion/36779.html

<< назад   далі >>


Головна | Членство | Інформація | Нормативні акти | Наші публікації | Контакти